Tidstyvkalkulator

Tidstyver kommer i mange former og i sum så er de kostbare for en organisasjon. 1 minutt spart hver dag for 100 ansatte utgjør i praksis 403 timer i løpet av et år.
Gartner Group konkluderer med at en gjennomsnittlig innføring av et intranett i en organisasjon er mellom 40 og 60% nedbetalt i løpet av første år.
Enable hjelper deg
å fjerne tidstyver
  • Vi tilbyr en rekke løsninger på SharePoint for å gi de ansatte en enklere hverdag, med bl.a. Kvalitetssystem, Prosjektportal, Helpdesk og Intranett.
  • Les mer om våre løsninger
Antall ansatte
Fordeling type ansatt
Informasjonsarbeider Andre Minutter spart per dag

ansatte

min/dag


Investering første år

Kr
Investering/drift andre år

Kr
Nullstill valg
Total tid spart:
Total kostnad spart:
Beregning basert på jada jada jada, let's go to doping control
Se hvordan resultatet forløper seg over tid. Vis graf
  • Gjennomsnittlig ansatt i Norge koster en bedrift kr: 587' (les mer)
  • Antall timer pr. år 1820 (100% stilling)

Enable Intranett

  • Enklere samhandling med dine kolleger fra både pc og mobil
  • Dokumenthåndteringen samles og gjøres tilgjengelig på nett
  • Ett sted for å søke

Les mer om Enable Intranett

Enable Prosjektportal

  • All prosjektrelatert informasjon samles på ett sted, for alle deltakerne, fra internett, og med både PCer og nettbrett/mobil.
  • Interne og eksterne deltakere jobber mot felles dokumenter og siste versjoner
  • Enkelt å dele med eksterne brukere

Les mer om Enable Prosjektportal

Enable Kvalitetssystem

Gjør kvalitessystemet til en naturlig del av de ansattes hverdag.
  • Ett sted for din organisasjons rutiner og prosedyrer integrert med resten av SharePoint løsningene.
  • Mindre sløsing av tid for å finne riktig og oppdatert informasjon. Gode illustrasjoner og søkemuligheter sikrer dette.
  • Enkel tilgang til innhold fra både PC og nettbrett fra hvor som helst

Les mer om Enable Kvalitetssystem

Enable Helpdesk

  • Enkel elektronisk registrering og oppfølging av saker
  • Forenkler hverdagen for IT og sikrer riktig person til riktig oppdrag
  • FAQ og nyhetsfunksjon fra IT kan gi svar på mange spørsmål tidlig

Les mer om Enable Helpdesk

Ta kontakt med Snorre Jensen dersom du ønsker å høre mer om hvordan du kan utnytte SharePoint til å bli kvitt tidstyver.
SharePoint kommer med gode byggesteiner for samarbeid mellom prosjektmedlemmer. I vår prosjektportal har vi satt sammen disse mulighetene til en effektiv og strukturert prosjektportal som brukerne kan komme i gang med uten omfattende opplæring. Løsningen kan godt brukes bare for interne prosjekter, men med å invitere også dine eksterne prosjektmedlemmer inn får du full uttelling.

Løsningen består av:

  • Prosjektportal med oversikt over alle prosjekter
  • Hvert prosjekt tildeles et eget prosjektområde
  • Automatisk oppretting av prosjektområder
  • Prosjektområdene kan blant annet inneholde dokumenter, kalendere, kontaktlister og oppgavelister som kan integreres med Outlook og Project.
  • God dokumentstyring og versjonskontroll.
  • Enkel og sikker tilgang for prosjektdeltakere fra kunder og samarbeidspartnere, samt tilgang for egne ansatte også når de ikke er på kontoret.
  • Enkel administrasjon og delegering av adgang og tillatelser
Få på plass bedriftens intranett på 2 uker! Med intranett på SharePoint, kan din bedrift lage en felles plattform for informasjon, dokumenthåndtering og kunnskapsdeling mellom alle ansatte.

logo_Enable_intranett270.png

Intranettet består av

  • Felles startside
  • Bedriftens egen grafiske profil
  • Nyheter og nyhetsarkiv
  • Organisasjon/avdelings områder
  • Ansattprofiler
  • Søk

Med SharePoint som plattform, kan intranettet utvides med flere moduler etter behov. For eksempel Læringsportal, Kvalitetssystem og Prosjektportal.

Kontakt oss for å få vite mer om hvordan vi kan hjelpe dere i gang med et nytt intranett på et par uker.

 

 

Enable Helpdesk gir IT avdelingen kontroll over sin egen arbeidsdag. Vi tilbyr en felles arbeidsflate for fordeling av arbeidsoppgaver og et tydelig kontaktpunkt for brukerne.

Helpdesk.png

Helpdesk løsningen består av:

  • Skjema for registrering av saker som skal behandles
  • Arbeidsflate for brukere som gir hver enkelt status på sine innmeldte saker og viser kommunikasjon med IT avdelingen
  • Sentral oversikt over ubehandlede saker og fordeling til rett ansvarlig
  • Arbeidsflate for saksbehandler som gir oversikt over sine arbeidsoppgaver
  • Mulighet for E-post varsling til innmelder ved endring av status
  • Rapporter over åpne og behandlede saker som gir god innsikt i avdelingens ressursbehov og servicegrad

Vi har også god erfaring med å bruke Helpdesk løsningen for andre avdelinger med lignende behov for behandling av innmeldte saker. For eksempel som avvikssystem, "Vaktmesterhjelpa" og sentral servicedesk for alle typer henvendelser. 

her er info om informasjonsarbeidere
her er info om vanlige ansatte